ارزشيابي توصيفي

دبستان دخترانه معراج اصفهان
ارزشيابي اجراي پيش آزمايشي مقياس كيفي در مدارس ابتدايي در سال تحصيلي 82-1381

Saturday, April 26, 2003

باسمه تعالي
بدون لذت چيزي ياد نمي‌گيريم
و بدون يادگيري لذتي در كار نيست

حضور برادر ارجمند جناب آقاي مقني‌زاده
باسلام و احترام؛ پيرو مذاكره تلفني گزارشي از چگونگي اجراي طرح تبديل مقياس كمي به كيفي ارزشيابي در پايه اول دبستان معراج 2 اصفهان حضورتان ارسال مي‌گردد.


اقدامات انجام شده:
1- مطالعه دقيق مباحث مربوط به ارزشيابي تحصيلي، ارزشيابي توصيفي و ارتقاء به خود.
2- تشكيل شوراي مدرسه با حضور معلمان پايه اول و بحث و بررسي موضوع.
3- دعوت اولياء پايه اول طي سه جلسه در تاريخ‌هاي 24/11-21/12 و 21/1/82 كه در جلسه اول چگونگي اجراي طرح و مضرّات امتحانات فعلي و نحوه ارزشيابي شرح داده شد در جلسه دوم كارنامه توصيفي تنظيم و در اختيار آنان قرار گرفت و توضيحات لازم داده شد. همچنين نحوه همراهي اولياء مشخص گرديد.
جلسه سوم در خصوص اجراي طرح و نحوه پيشرفت و اثرات آن بر روي فرزندانشان بحث و تبادل نظر گرديد و قرار شد در جلسه مورخه 6/2/82 پاسخ سؤالات خود را از جنابعالي دريافت نمايند.
4- تنظيم دفتر ثبت گزارش در موقعيـّتهاي مختلف از دانش‌آموزان.
5- انجام آزمونهاي خارج از چهارچوبه انعطاف‌ناپذير اممتحان، به صورتي كه دانش‌آموزان هر گروه پاسخ سؤالات را مشورتي به دست آورده و سپس خود، مقايسه بين گروهي انجام مي‌دادند.
6- معرفي كتاب يادگيري هشيار ترجمه عبـّاس مخبر به معلمان و تعيين زمان براي بحث پيرامون مطالب آن.
نتيجه:
بهترين و مفيدترين بازخورد اين نوع ارزشيابي تبديل يادگيري انعطاف ناپذير و يك جانبه به يادگيري لذت بخش بوده و دانش‌آموزان بدون اضطراب در كلاس به فعاليت يادگيري مي‌پردازند چون ترس از شكست يا ترس از امتحان يا غلبه نتيجه بر فرايند بر كلاس درس ديگر حاكم نيست.
پيشنهاد:
در صورت امكان برنامه‌هاي آينده به گونه‌اي طراحي شده كه مطالب نوشتاري و دفتر و دستك معلم به حداقل ممكن رسيده فرصتهايي را براي انديشيدن و تحقق و دريافت اطلاعات جديد فراهم نمايد.
با احترام – مدير دخترانه دبستان معراج اصفهان
ناطقي

Tuesday, April 22, 2003

سلام

جهان يادگار است و ما رفتني
به گيتي نماند به جز گفتني

معرفي طرح :

گزارشها و پيشنهادها :

يادداشتها :

تجربه دبستانهاي مجري طرح :

لينكها :

powered by blogger