ارزشيابي توصيفي |
دبستان دخترانه
معراج اصفهان
|
Saturday, April 26, 2003
باسمه تعالي
بدون لذت چيزي ياد نميگيريم و بدون يادگيري لذتي در كار نيست حضور برادر ارجمند جناب آقاي مقنيزاده باسلام و احترام؛ پيرو مذاكره تلفني گزارشي از چگونگي اجراي طرح تبديل مقياس كمي به كيفي ارزشيابي در پايه اول دبستان معراج 2 اصفهان حضورتان ارسال ميگردد. اقدامات انجام شده: 1- مطالعه دقيق مباحث مربوط به ارزشيابي تحصيلي، ارزشيابي توصيفي و ارتقاء به خود. 2- تشكيل شوراي مدرسه با حضور معلمان پايه اول و بحث و بررسي موضوع. 3- دعوت اولياء پايه اول طي سه جلسه در تاريخهاي 24/11-21/12 و 21/1/82 كه در جلسه اول چگونگي اجراي طرح و مضرّات امتحانات فعلي و نحوه ارزشيابي شرح داده شد در جلسه دوم كارنامه توصيفي تنظيم و در اختيار آنان قرار گرفت و توضيحات لازم داده شد. همچنين نحوه همراهي اولياء مشخص گرديد. جلسه سوم در خصوص اجراي طرح و نحوه پيشرفت و اثرات آن بر روي فرزندانشان بحث و تبادل نظر گرديد و قرار شد در جلسه مورخه 6/2/82 پاسخ سؤالات خود را از جنابعالي دريافت نمايند. 4- تنظيم دفتر ثبت گزارش در موقعيـّتهاي مختلف از دانشآموزان. 5- انجام آزمونهاي خارج از چهارچوبه انعطافناپذير اممتحان، به صورتي كه دانشآموزان هر گروه پاسخ سؤالات را مشورتي به دست آورده و سپس خود، مقايسه بين گروهي انجام ميدادند. 6- معرفي كتاب يادگيري هشيار ترجمه عبـّاس مخبر به معلمان و تعيين زمان براي بحث پيرامون مطالب آن. نتيجه: بهترين و مفيدترين بازخورد اين نوع ارزشيابي تبديل يادگيري انعطاف ناپذير و يك جانبه به يادگيري لذت بخش بوده و دانشآموزان بدون اضطراب در كلاس به فعاليت يادگيري ميپردازند چون ترس از شكست يا ترس از امتحان يا غلبه نتيجه بر فرايند بر كلاس درس ديگر حاكم نيست. پيشنهاد: در صورت امكان برنامههاي آينده به گونهاي طراحي شده كه مطالب نوشتاري و دفتر و دستك معلم به حداقل ممكن رسيده فرصتهايي را براي انديشيدن و تحقق و دريافت اطلاعات جديد فراهم نمايد. با احترام – مدير دخترانه دبستان معراج اصفهان ناطقي Tuesday, April 22, 2003
|
جهان
يادگار است و
ما رفتني
powered by blogger |